onsdag 6. juli 2011

Det kommer...

Dagens snacks...

Peanøtter med skall











Nå nylig en dag da det var dårlig vær, guffent og tåkete, fikk jeg plutselig en tanke.
Jeg fikk lyst på kald høst. Kaldt, mørkt og mye rim.... Sommeren er herlig med varme og sol, lette klær og bading. Men er det noe sommeren ikke kan slå høsten og vinteren med, så er det kosen. For plutselig den dagen da jeg så ut på det guffne været, fikk jeg et behov for å gå hjem, tenne stearinlys, lage kakao, fyre i ovnen...

Man kan se kulden utendørs. Og så snart man går utenfor, kjenner man den iskalde luften og den deilige lukten av vedfyring. - Og så går man opp å skraper bilen til fingrene dør av frost. Velvelvel, la oss ikke ta sorgene på forskudd.


Flere som kjenner igjen denne "kosefølelsen"? Bare det å gå ut en tidlig, mørk morgen der rimet knaser under beina på deg. Koselig! Det ser jeg fram til om noen måneder.

Ingen kommentarer: