søndag 5. juni 2011

Dagen

I dag er dagen. Jeg fyller 20 år! Tenkt, null tenåring lenger! Rart!
Har forløpig fått en del penger, og de går nok til investering i resten av serviser og kanskje en Kenwood. Hehe, dere ler nok av meg. Her sitter jeg, en jente på 20 år og bruker penger på serviser, kjøkkenmaskiner osv osv.

Etter 20 år, har jeg fått en trangt til å ha mitt egen hi. Jeg har et behov for å styre alt sjøl. Eie. Bestemme interiør. Alt det som hører med. Men jeg er veldig tilknyttet til huset vårt. Men det har seg slik at mamma og pappa ikke kommer til å styre dette "bruket, som det faktisk er, til evig tid. Min søster og bror har allerede sitt, så da er planen at jeg ettehvert skal få kjøpt dette huset. Men det blir nok ikke med det helt første. Jeg har vært litt negativ til å se på leiligheter til å ha som et "mellomstopp". Jeg har god nok økonomi, men jeg må likevel mest sannsynlig få fikset meg en leilighet først for å få et ordenlig egenkapital.

Uansett; det knyter seg litt i magen når tanken om å flytte herfra for en periode kommer opp. I det hele tatt at mamma og de en gang kommer til å flytte herfra. Flere som kjenner seg igjen i den følelsen? Rett og slett litt ekkelt. Men det er realiteten.

Det blir nok arbeid. Ved "bruk", så mener jeg et stort drivhus, bra hage, selve huset, stor garasje, uthus og lysthus. Det er nok å ta tak i.

Jeg satt meg faktisk ned isted og så litt på leiligheter der jeg vil bo. Dvs i dette området jeg bor nå. Problemet er at det er ekstremt litte seilveieleiligheter. Det å flytte inn i en leilighet i et borettslag med "andel" under "eierform", det er ikke aktuelt. Det vil si å kjøpe leilighet med lån og likevel betale flere tusen ekstra i måneden i leie.

Samtidig tenker jeg nok litt vanskelig... Det å møblere denne leiligheten, blir, slik jeg tenker, slik at jeg må planlegge litt i forhold til hus. Møbler kan jo kjøpes og selges seinere, men jeg kan jo ikke gjøre det med alt. Hvis jeg finner f.eks et stort spisebord jeg vil ha, men at det kanskje er litt stort for leiligheten, så.. Ja, hva da...
Blææææææ!

Uansett, tusen takk for en fin kveld i går, folkens! Og tusen takk for alle hilsener, klemmer og sang i dag!

Bursdagsbarnet

Ingen kommentarer: