søndag 26. juni 2011

Avsluttet, over og ut. Ferdig for denne gang!

Besøket altså. Jeg har nettopp hatt bursdagsbesøk med familien.
Med såpass mange, krevdes det en del å tygge på, så mye av gårsdagen gikk til å bake og vaske opp om en annen. Men nå er kakefakene skrapt, gavebordet er fylt til randen av ekstremt mye fint, og jeg har hatt en fin, fin dag!

Planen var å ta bilder av kakebordet, men det ble glemt i siste liten. Søren! Istedet ble det et bilde av et ferdigribbet bord.

Det som sto her og det man ser litt rester av her, er: Eplepai, sjokoladekake, ostekake,jordbærsaus til ostekaken jordbærkake, cupcakes, ananasbiter, boller, is og mousse. Hvorfor dette? Jo; Jordbærkaken fordi vi har som tradisjon her i Mørnerfamilien å ha bløtekake i bursdagsbesøk. Det er et must. Ostekaken er en nylig utprøvd kake som jeg falt pladask for. Dette er av typen som skal i ovnen, og ender kremete og utrolig god. Denne toppes med hjemmelaget jordbærsaus. Eplepai: Jeg har blant annet en mor som er veldig glad i kaker med epler. Da ble det eplepai denne gangen fylt med vaniljesaus. Sjokoladekake; det er alltid med i besøk, og dette er i tillegg en ekstra mørk og saftig type sjokoladekake =) Muffins er alltid en slager. Resten er med fordi det er veldig godt og fordi fordi, hehe!
Litt av sjokoladekaken. 


 Bollebaking

Blåbærmuffins


Gavebordet
Jeg fikk penger av forelde, så de og litt av mine egne gikk til en Kenwood kjøkkemaskin. Denne er blitt brukt godt i helgen. Der fulgte det også med en blender. - Veldig bra! Ellers, så ble det noen flasker med vin, klær, en bok, penger, en skrubb til kroppen + hansker, en veske og en Willow Tree figur! Tusen takk, alle sammen!

Ingen kommentarer: