tirsdag 28. februar 2012

Kollagen - for hud, hår og negler

I går kjøpte jeg Kollagen etter en anbefaling fra frisøren på forrige frisørbesøk.
Kollagen har en bevist god virkning på hud, hår og negler og anbefales varmt rundt omkring. Jeg lider nemlig av kronisk utslett (vel det er feil å kalle det utslett, men jeg har glemt hva det egentlig heter =)  ) i hodebunnen. Dvs at den er tørr og jeg mister mer hår enn gjerne "nødvendig". Jeg bestemte meg derfor for å prøve ut Kollagen, og er nå veldig spent på resultatene. Det skal sies at jeg går på medisin, dvs flytende saker som helles i bodebunnen, men at noe jobber innenifra er gjerne ikke dumt.

Man får 30 porsjoner i en pakke, dvs en porsjon hver dag. Pulveret skal blandes i varm drikke, og det er veldig viktig at man tar dagens dose får å få ordentlig virkning. Samtidig går det litt tid før man gjerne merker noe forskjell, så det går gjerne 2 pakker, dvs 2 måneder før det skjer noe merkbart. Noen blir kanskje nå litt skeptisk og tenker at "nå ja.. Det er vel ikke bare et salgstriks...?!" Vel, det kunne det gjerne også ha vært, men Roma ble vel heller ikke bygget på èn dag.

Det skal sies at dette er fullt brukbart for menn også. Det er bevist at Kollagen gjør en forskjell på hårtap, men dette da hvis hårsekkene ikke er døde.

Jeg betalte rundt 430,- for pakken. Litt dyrt, men det er gjerne verdt det.

Så; jeg helte en porsjon oppi en stor kopp med te. Det står at pulveret er både luktfritt og smakløst, og det skal jeg heller ikke si noe på. Kanskje en anelse annen lukt enn kun te, men dette er så lite at det nesten ikke er nevnverdig. Pulveret løser seg lett opp, men det grumser seg litt etter en stund og legger seg i bunnen av koppen. - Ha derfor en skje i nærheten så du kan røre en gang iblandt.

Jeg kommer tilbake til dette om et par måneder.



Ingen kommentarer: