lørdag 10. desember 2011

På vent

God lørdag!

Kan opplyse om at jeg var hos legen i går og fikk både lyttet og tømt meg for en dråpe blod. Det var som forventet en infeksjon i halsen igjen, så nå venter 10 dager med antibiotika. Noen har kanskje fått med seg lungebetennelsen som sniker rundt for tiden... - Derfor ble det en sterkere type antibiotika enn tidligere for å eventuelt ta knekken på en påbegynt lungesyken. Kjente raskt at dette var sterke saker, men nå er ting under kontroll.

8 kapsler inntar jeg om dagen... Har jeg nevnt at jeg ikke liker å svelge tabletter og kapsler? Det er like kjipt hver gang.

Uansett; jeg er på bedringens vei og antibiotikaen har begynt å ta feberen og den verste hosten.
Men i morgen er det Lysmesse med Olsvik TenSing, og det måtte derfor øves noen timer i dag. Det er ikke bare-bare å ha ansvar for en dansegruppe og en solo når man burde ha lagt hjemme. Jeg kjente ganske raskt at å gå fra flere dager liggende som et slakt med høy feber til å danse, litt løfting, en del prat og det å forholde seg til en del "støy" ikke var helt godt. Jeg har fått stemmen delvis tilbake etter dager uten, men holdt meg unna alt av sang i dag. Jeg har fortsatt et håp om at stemmen skal bedre seg enda mer slik at jeg kan ta det sangoppdraget jeg ble gitt. - Akkurat er problemet at bare noen host (kraftige hoster, vel og merke) gjør meg bra hes igjen.
      Kryss fingrene for meg

- Men jeg overlever, folkens! Cathrine er vant med å flytte grenser, og skal det gjøres, så skal det gjøres.

I dette øyeblikk skulle jeg ha vært god og mett på god mat fra Egon etter å ha vært på Styretavslutning. Det hadde jeg nemlig sett fram til. Men etter å ha vært i aktivitet i noen timer i dag, kjente jeg at kroppen ikke hadde like lyst som meg. Kjipt, men av og til må man bare prioritere og sette foten ned for seg selv. - Det blir jo kjør i morgen også.

Nå skal jeg ta å slappe av enda mer,  mens jeg skal fantasere om julevask, julebakst, trening og aktivitet. Det savner jeg nå... - Har jeg nevnt at jeg har vondt i bakdelen etter å ha sittet og lagt så mye for tiden?

Ingen kommentarer: