lørdag 26. mars 2011

Curli...

..ng!

I går brukte jeg kvelden sammen med jobben, og da gikk det i curling. Heldig er vi som har en velferd som fikser sosiale begivenheter der vi alle kan møtes og ha det kjekt.

Kom seinere igang enn vi skulle grunnet trafikkulykke. For de som ikke vet; jeg jobber langt ute i øygarden, og for å komme der, så kjører man gjennom Sotra. For å komme til Sotra med bil fra Bergen-siden, kjører man over Sotrabroen. - En bro med to felt totalt. Så hver bidige gang det er såpass mye vind at den stenges, eller noen havner i trafikkulykke på sotrasiden eller rett etter, så står alle tusen som både skal til og fra sotra i KØ... Lenge. Det er ikke få biler som kjører over den broen hver dag. Og ja,vi er avhengig av de to feltene på den broen for å komme til og fra.

SÅ:

I og med at en hel haug som jobber der ute kommer fra de kanter, så ble jo de fleste forsinket. Egentlig så og si alle i og med at vi skulle møtes ganske kort tid etter jobb. - Og alle måtte da over broen for å enten komme seg hjem og deretter curling, eller bare til curlingen hjemmefra.

Det var 5 biler som kjørte i hverandre oppe på broen. Midt i rushet, såklart. Det er gjerne det tidspunktet folk knuser på. Problemet ligger vel i folks kjørevaner. De ligger rett og slett for tett. Man kan gjerne komme opp i 60 km/t i rushet, men det minker ikke på bilene av den grunn. Bremser da èn brått: boom, boom, boom.
Misforstå meg rett; det er ikke bra at folk havner i ulykker, og heldigvis var ikke denne av det alvorlige slaget, og folk kom, slik jeg forsto det, ut av det uten skader.

Poenget mitt er det at det er rett og slett forbaska irriterende å sitte timesvis i kø hver gang det skjer noe på den lusne veien der man på ingen måte kan ta en annen vei.

Vel... Det jeg egentlig skulle skrive om, det var jo denne curlingen. Da jeg omsider var på plass, fikk jeg i meg noen velkomstdrinker for balansens skyld, og satte igang. Kan absolitt anbefale alle å prøve dette. Konkurransemennesket som jeg er, så slår jo konkurranser alltid godt an. Men det var spenningen ved det hele, det å få teknikken delvis på plass, og i det hele tatt det at dette foregikk på isen.

Da vi hadde spilt en stund, gikk vi opp i "peisestuen" som hører til curlingen, og fikk, etter litt fjasing, servert pizza fra peppes. Deilig! Det var forresten fri bar til de stengte, så man kan si det slik at de fleste var fornøyd med det. Etter enda mer fjasing og pizza, ble det musikk og littegranne dansing, og ja til og med snacks bestående av godsaker som nøtter, chips, dipper og sjokolader!

-En fin kveld med andre ord.

Ingen kommentarer: