søndag 29. april 2012

Te i løsvekt

I går ble det en bytur i fineværet. Det var nemlig "bylørdag". Jeg fant ut i siste liten på torsdag at det skulle være marathon i byn. Da jeg skulle inn på nettsiden for å sjekke ut og melde meg på, var prisen blitt så dyr for å delta at jeg droppet det. 650 for en løpetur... Nei, da deltar jeg heller neste år og melder meg på i tide. Jeg kan da ta det igjen ved å løpe selv, vel =).

Uansett, så var jeg innom en butikk som jeg, desverre, ikke har visst om før nå. - Søstrene Grene som befinner seg på Xibition i Bergen by. Det var rett og slett en alt-mulig-butikk med masse gøy til en billig penge. De hadde også velduftende, og forhåpentligvis velsmakende, te i løsvekt. "Fyll posen for 13.90,-".
To poser fikk være med meg hjem. Jeg husker desverre ikke eksakt navn, men den ene var en "god natt-te" som luktet peppermynte, og en annen som het "solbær"... et-eller-annet. Gleder meg til å prøve dem. Solbær'en så jeg at det nesten var tomt for, så den må da være god.
God natt-teen skal jeg prøve i kveld.

Det blir mindre og mindre av varme drikker på meg nå som sommeren og solen er på vei. Det frister ikke like mye som på en kald dag. - Ja, for i dag har sommeren funnet veien til Bergen, og det har visst planer om å være en stund. Jiis, jeg håper at vi får en bra sommer i år. Sommer skoene, klærne og kjolene ligger hvertfall å venter!

Solbær-te

God natt-te

Ingen kommentarer: