fredag 25. november 2011

Teenage Boss

I går kveld leste jeg tilfeldigvis om et nytt program som hadde premiere på onsdag. - Teenage Boss, altså. Det handler helt enkelt om at en tenåring skal få familiens inntekt for èn måned og deretter styre hele familiens økonomi i èn måned. Alt fra regninger til mat til alt det som måtte trenges.

Jeg ble nysgjerrig, og satt meg da ned for å se første episode på nettet her. Jeg falt med en gang for programmet. Det var spennende å se hvordan denne (i dette tilfelle) jenten på 16 år taklet denne styringen og ikke minst det å få kloa i 80 0000.
Litt måtte jeg måpe av hennes tankegang. Eks: sette av 5 000 til seg selv til bursdagspresang. - Og ikke bare det.... Men mer vil jeg ikke røpe =)
Vil anbefale alle å se dette programmet. - jeg skal hvertfall følge det.

2 kommentarer:

Sara sa...

kjente jeg ble nesten provosert av at hun satt av penger til en macbook også...:-P hun hadde jo ikke peiling på hva hun holdt på med.... men det er jo det som skaper tv... :)

Cathrine sa...

hehe, sant! helt enig. 10 000 + 5 000 +++. og bare pasta, pizza og billigmat til middag, hehe. huff