mandag 1. november 2010

Hva skjer i desember?

Desember er rett rundt hjørnet! Hvor vanvittig er ikke det? Ukene går så altfor fort!

Men alle har vel sine gjøremål i desember, og noen av de er nok tradisjoner man selv og familien har hatt i lang tid.
Hva gjør jeg i desember?
Jo, jeg har jo såklart et vanlig liv selv om det er jul og desember, så da blir det jobb og trening og diverse.
Men utenom det, så har jeg f.eks et gedigent pepperkakehus å lage. Det er da et kopi av huset vårt. Det tar litt tid å få alle vegger skjært ut og få gjort alt skikkelig - og alt skal såklart steikes. Når alt er stekt ferdig, så står limingen for tur. Og når alt er limt, da er det tid for pynt. Jeg liker at pynten er veldig ordentlig og med pent glasurmønster, så dette tar litt tid. Jeg bruker gjerne en helg på dette huset. Når dette er ferdig, så lager jeg store hjerter til å henge opp i kjøkkenvinduet.

Gaver skal kjøpes såklart, og dette er jo da kjempekos!

Jeg har to rom som jeg liker å få pyntet, og dette gjør jeg litt ut i desember.
Utenom alt dette, så står baking for tur, litt hjemmelagde gaver og vasking. Dette er da bare en smakebit av alt jeg gjør i desember måned. 

Mye å gjøre - men veldig kjekt!

Hva gjør du i desember?

Ingen kommentarer: