lørdag 13. april 2013

Hår - forandring fryder

Det har blitt litt forandringer på frisyrefronten siste tiden. Jeg kjente nemlig at det klødde i fingrene etter en ny forandring da jeg har hatt samme frisyre, bare med litt endringer i lengde, i over 2 år.
- For en som farget håret og klippet håret nesten like ofte som undertøysskifte, så var det lang tid.

Det begynte for noen uker siden som et kick ta jeg så et bilde av en som hadde sidecut på begge sider. Jeg hadde hatt min ene i over to år, men aldri før følt behovet for kortklipt på begge sider - før da.
Formiddagen etter satt jeg i frisørstoler med maskinen igang. Jeg har enda ikke angret på det. Jeg har en tendens til å få slike impulsive kick, men har faktisk aldri angret. Det må jo bare bety at magefølelsen har rett gang på gang.

Så gikk det kort tid, og jeg så et nytt bilde. Denne gangen av en med sidecuts, men også kortklipt bak.
Jeg syntes det var rått! - Men steget var hakket større da jeg egentlig i flere år har forsøkt å spare til laangt hår igjen. Jeg liker godt kort hår, men har også lyst på lang, langt hår igjen som jeg hadde før i tiden.
Jeg tenkte litt lenger på dette, men så hoppet jeg i det.

Jeg angrer enda ikke - selv om jeg av og til kunne tenke meg å se mer feminin ut - i tillegg til at det krever mer styling.

Nå er neste plan å vokse ut alt igjen - sidene også. Jeg har funnet ut at denne type klipp uansett måtte til for å kunne vokse ut igjen håret jevnt og kunne ha en fin frisyre underveis.
Jeg savner nemlig litt lugg og det å kunne bruke hårbånd og bøyler. Det er nemlig ikke helt aktuelt med to sider "uten hår".

Men først skal jeg gjøre meg ferdig med denne frisyren, så får vi se hvor lenge det blir til.


Ingen kommentarer: