søndag 8. juli 2012

Bok VS film

Nylig da jeg var å så etter nye filmer og musikk i butikk, så jeg at de hadde filmen "Saras nøkkel".
Dette er da filmutgaven av boken (med samme navn såklart, som jeg leste for noen måneder siden.
 - En veldig god bok! Det kommer gjerne en bokanmeldelse av den en gang.

Velvel, back to point;
Jeg har aldri sett filmen til en bok jeg har lest eller omvendt.
(hvis du ser vekk ifra Anne-Cath Vestly sine historier - elsker dem).
- Og det er av den enkle grunn at når det kommer til å lese en bok, så danner man seg sine egne bilder av steder, personer utrykk o.l. Og de vil jeg gjerne beholde. Det å se en film som kanskje ikke er på langt nær mine visuelle bilder i hodet vil gjerne ødelegge inntrykket mitt.
- Det er jo nettopp noe av det fantastiske med å lese en bok! - Sine egne bilder!

Derfor ser jeg alltid rett forbi slike ting.

Noen like eller ulike tanker fra dere lesere?


Et lite hopp:
Jeg laget en Lush/nye innkjøp-video til dere på fredag, men den var for lang til å kunne lastes opp. - Utrolig irriterende! Og i irritasjonen laget jeg ikke en ny og kortere versjon. Et skriftlig innlegg om Lushtingene kommer en av dagene og så får vi ha video til gode.

Nå venter jobb i morgen etter to herlige uker med fri. - Ja, faktisk venter bare to uker med jobb før èn ukes fri melder sin ankomst igjen.

Ingen kommentarer: