lørdag 17. september 2011

Jordmor

Denne lørdagen blir bare brukt til å ta det helt rolig, rydde litt, slappe av og spise god mat.

Uansett, i dette øyeblikk popper det fram guppy-yngel, og dtr er ekstremt spennende! Jeg kunne ha sittet foran guppyakvariet hele kvelden. Det kommer bare flere og flere, og det er litt nervepirrende å sitte å se mens de store jager de for å kanskje få i seg litt kveldsmat. Jeg har ikkje kommet over noen som er blitt slukt enda. De er flinke til å gjemme seg, og er i tillegg lynrask, så jeg tror det skal gå greit.

Jaja, jeg er fullt klar over at jeg kunne hatt dem og moren i eget kar, og yngelet aleine seinere, men jeg velger å la det gå naturens gang. - De sterkeste overlever. Dessuten er alle hunnene smellfeilt og full av mer yngel, så der er større sjanse for at de blir for mange enn for lite.

Eh, ja... Jordmoroverskriften. Vel, jeg er vel i den situasjonen nå at om jeg skulle vært jordmor i den menneskeverdenen, så hadde jeg stått utenfor rommet. Man kan jo ikke akkurat hjelpe disse fiskene, så da blir det til å studere. Det ser ikke ut til at hun har det fælt - der hun spiser og popper unger om en annen.
Guppyer finnes i mange farger og formasjoner.
På bildet: Hanguppy

Ingen kommentarer: