mandag 3. januar 2011

Cathrine bokanmelder.

"Den glemte hagen"

Denne boken kjøpte jeg i Stavanger. - Egentlig ved en tilfeldighet. Jeg gikk rundt i de trange gatene og fikk plutselig en trang etter lesestoff på hotellrommet. Jeg gikk inn i en bokhandler, og der sto denne boken.
Den virket spennende, tenkte jeg. I tillegg var den jo på tilbud.

Jeg er betatt! Jeg er enda ikke ferdig, men jeg har slukt hver eneste side hittil. For en diamant! En bok på 589 siden, men de går som en drøm!
Dere har kanskje opplevd den gode følelsen ved en bok - der man virkelig ser fram til å sette seg ned å lese videre. Det er kanskje et av dagens høydepunkt. Man kan lukte, kjenne, se og føle ordene. Ja, man blir til og med kjent med menneskene i boken.
- Din helt egen oppfattelse. Bare din.
Denne boken gir deg garantert en god opplevelse som du aldri vil glemme!

Jeg skal faktisk avslutte denne dagen med en kopp te og fortsettelsen. - Jeg gleder meg.

"Nok en medrivende roman fra forfatteren av Tilbake til Riverton. Den glemte hagen gikk rett på førsteplassen på de britiske bestselgerlistene da den kom ut i 2008. Rett før første verdenskrig blir en liten jente funnet forlatt ombord på et skip på vei til Australia. Den mystiske kvinnen som hadde lovet å passe på henne, har forsvunnet sporløst. På den lille jentas 21-årsdag, får Nell Andrews vite en hemmelighet som kommer til å forandre livet hennes for alltid. Først flere tiår senere begynner hun å lete etter sannheten. Når Nell dør, arver barnebarnet hennes, Cassandra, noe uventet - et hus og "den glemte hagen". Området er beryktet blant de lokale for hemmelighetene det skjuler - hemmelighetene om den fortapte Mountrachet-familien og den umyndige Eliza Makepeace, forfatter av mørke viktorianske eventyr. Sannheten om familien, og det hundre år gamle mysteriet om den lille forlatte jenta, avsløres."

Ingen kommentarer: