torsdag 1. mars 2012

Soppstuing

Dagens middag besto i dag av ostesnitzel, bakt mandelpotet, kokt blomkål og soppstuing.Jaja, ostesnitzel er kanskje ikke det sunneste valget, men det var nå det som fristet i butikken i dag.

Soppstuing er meget godt, og derfor tenkte jeg å dele med dere hvordan jeg lager min.
- Velvel, jeg vet ikke om jeg tør å kalle det oppskrift, men heller en ingrediens-liste siden jeg kun "dæsj'er".

Jeg steker først sopp i brunet smør. Når man steker sopp, bør man unne seg smør og ikke olje.
I dag landet jeg på Rema 1000 sin fryste soppblanding bestående av sjampingjong, steinsopp og kantarell i mangel på fersk sopp i butikken. Grei sopp, men veldig mye vann i. Kan ikke måle seg med fersk sopp.
Etter at soppen er gyllen, krydres det med pepper og salt.
Hell så over ønsket mengde matfløte (kremfløte om du er i det gode hjørnet). La dette putre mens du tar en dæsj med kjøttbuljong i. Samtidig krydrer jeg med mer salt og pepper etter behov. Jeg bruker også et krydder kalt "Aromat" fra Knorr. Ta så en dæsj med soyasaus.
La stuingen totalt småputre litt i omtrent 15 minutter.
Topp det hele med kruspersille helt på slutten.


Voilà!

Edit: Det er forresten veldig godt med løk og bacon i også.

Ingen kommentarer: