torsdag 12. januar 2012

For min del ukjente fakta om sushiens servering

Dagene går i ett igjen, og det er derfor lite tid til å sette seg ned stort.

Jeg vet ikke helt om jeg skrev så mye om det, men jeg spiste for en stund siden sushi for første gang.
Spesielt, tenkte jeg om saken. Uvant. Lukten og konsistensen.
Nå tror jeg at det var mest tanken på at det var rått som fikk meg til å rynke litt på nesen. Men jeg har av en eller annen grunn lyst til å prøve det ut enda en gang. Jeg tror at det er en tilvenningssak.

Men jeg søkte altså litt rundt nå nylig på nettet på sushi, og opp kom det opp "fakta" om retten som jeg ikke hadde hørt om tidligere.
Kanskje dem som spiser sushi hakket oftere enn meg vet dette, men jeg ble hvertfall ikke dette fortalt under mitt forsøk, hehe!

- Den syltede ingefæren skal man ta en liten bit av for hver type forskjellig bit du spiser, dette for å nøytralisere forrige smak
- Wasabien er tiltenkt til å blandes i soyasausen. (Vel, det er nok ikke noe fasit på dette, men jeg kan tenke meg at det er ganske greit å få det hele jevnt fordelt ved hjelp av sausen.

Er dette nytt for noen andre enn meg?  - Bare en liten morsom form for "fakta" om retten. =)

Ingen kommentarer: