søndag 25. juli 2010

Men hvem i allverden er hun da?

Først kan jeg takke Lene for tips til innlegg. Er ikke alltid like lett å finne på noe å skrive om.

Jeg skal da altså skrive litt om meg selv for at dere skal få litt innblikk i hvem jeg er.

Jeg er da en jente på 19 år som for øyeblikket er lærling som industrimekaniker hos Statoil - Sture. Begynner snart på mitt andre år og storkoser meg der ute!
For de som er spesielt interesserte, så kan jeg fortelle hvorfor jeg har gått veien jeg har gått... Helt siden jeg var liten, har jeg vært interessert i litt mekanikk og disse typiske "guttegreiene". Jeg var alltid med pappa opp i garasjen med mitt plastikverktøy og skrudde og sto i. McGyver var et stort idol, og var lørdagens (den gang) store høydepunkt.
Mamma måtte av og til komme opp og sjekke meg på rommet pga mye hamring og dunking. Der satt jeg gjerne på pulten min med en del av en planke, litt ledningsstumper, spiker og modellerskitt (eller plastelina eller hvordan det skrives som noen kaller det) og koste meg med dette. Jeg ville jo være som McGyver!
Når jeg og venner lekte mor, far og barn, var jeg alltid mannen i huset, og du kunne gjerne finne meg liggende under en stol og skru på bilen min. Har alltid likt den type arbeid, og det kunne ikke falle mer naturlig for meg enn å velge denne type utdannelse. Jeg er absolutt ingen jente-jente, men er ikke totalt anti. Jeg kan godt dolle meg opp litt, men er ingen rosa jente. De som kjenner meg og har hørt talen min ang dette området vet litt om saken =)
Jeg har to søsken; en bror og en søster - og en mamma og pappa. Har også en niese på 9 år, og tre nevøer på 10, 4 og 3. Sistnevnte er en hund =)

På fritiden driver jeg med TenSing som sikkert mange av dere har skjønt. Der kom jeg inn som konfirmant og driver på fortsatt. Der var jeg inntil nylig styreleder, dvs for et halvt år siden, men driver fortsatt på som danseleder. Der oppe har vi det alle kjekt, og har tenkt å fortsette så lenge jeg kan. TenSing er blitt en stor del av livet mitt og har møtt noen fantastiske venner og ikke minst livslange venner. Vanskelig å holde seg unna, og spesielt nå i sommerferien.

Ellers, så driver jeg med trening av barn. Alt fra 3åringer opp til 10åringer, og da går det i turn, diverse idretter og troppsgymnastikk. Dette er en grei ekstrainntekt, men også noe jeg trives med ( selv om at jeg må innrømme at det ikke alltid er like fristende å komme hjem fra jobb, hive i seg middag, og stikke rett ned på treningen for å holde en haug med hypre småbarn i sjakk.
Men igjen - jeg trives. Jeg trives med barn, og jeg trives med aktivitetene.

Ellers jeg drevet med turn i nesten alle år. Begynte som de fleste på turn når jeg var tre år, og holdt på til jeg var 6-7 år og gammel nok til å gå videre. Da gikk veien videre til troppsgymnastikk, og da tumbling og trampett. Dette drev jeg med i rundt 10-11 år helt til laget ble oppløst pga dårlig treningslokaler. (Dårlig plass) Savner det veldig i og med at det har vært en del av livet så lenge og trives så godt med det. Kanskje jeg begynner igjen en gang? Men akkurat når får jeg roet hungeren etter turnen med å ha disse barna.
Trening og aktivitet er høyt prioritert, så trening tar jeg så ofte jeg bare kan. Man kan vel kalle det en hobby og en avhengighetsgreie.  Holder til på SATS der jeg driver med en del styrke og kondisjonstrening hvis noen lurte =).

Før har jeg drevet med fotball noen år, men måtte også slutte der pga mangel på trener. Savner det også.
- Har til og med vært i buekorps. Av instrumenter kan jeg bass og slagverk, og holder så smått på med å lære med piano.

Så som dere ser, så går tiden mye til trening, barn og ts. Men utenom alt dette, så liker jeg ting å drive med småpussel som bøker, tegning/maling, smykkelaging (as you all know), rydde(hehe) og litt av hvert egentlig. Men må også innrømme det at det ikke alltid så mye tid til å få satt seg ned å gjøre noen av disse tingene.

Ja.... Jeg eier en bil og 5 fisker.... For ikke så lenge siden oppdrett av undulater.  Hadde for mange år siden en hund. Liker ekstra gode filmer som "den siste samurai" og denslags, og alle slags kategorier med unntak av Sci-fi  og lignende(vet ikkje engang om det er slik man skriver det), og jeg ser ikke skumle filmer aleine på kvelden med mindre jeg ikke er aleine i huset, eller har en kjekkas' armkrok å krype inn i! =) Liker serier som "two and a halv men", "kongen av Queens", "The big bang theory", "Farmen" osv osv.

Er til dels mørkredd, og er småredd edderkopper. Har knust med bilen èn gang, og det satt et godt støkk i meg. Kjenner magen knyter seg litt hver gange jeg møter på en trailer i trafikken.

Da jeg var en liten klump, pleide mamma og de å sette meg på et teppe med leker ute på gresset. - Veldig greit da jeg hatet å kjenne gress på mine barbeinte bein, og satt da stille på dette teppet helt til noen flyttet meg derfra.
Navnet Cathrine har jeg fått fra den tiden mamma jobbet i barnehage. I den barnehagen gikk det visst en veldig søt liten jente, og i og med at mamma skulle ha meg, så sa hun som så at hvis hun fikk en jente, så skulle hun hete Cathrine.. Og her sitter jeg da =).

Jeg er en bitteliten jente i lengden, og har i all tid blitt smålig ertet for dette, men er blitt vant med at folk tuller litt med det, og er blitt flink til å bli selvironisk. - Og man finner jo alltid noe positivt med alt =) Bare jeg ikke ser uproposjonal ut, så er jeg fornøyd.

Helt siden jeg var liten, har jeg vært litt..... Noen vil kanskje kalle det sær. Tok noen meg i hånden, så luktet jeg meg i hånden etterpå. Lagde noen skiver til meg og de kom borti den våte skinken eller nugattien osv med fingen, så kan jeg ikke akkurat si at det var en fornøyelse å spise denne skiven. Jeg er nok slik fortsatt. Jeg biter det i meg, men det ligger der. Dette høres kanskje fælt ut, men om det er en mindre hygienisk person ved meg eller... (ja... ekle personer... Alle må innrømme det.. Alle har en eller annen gang sett en person og fnyst litt på nesen), så har jeg problemer med å kneke med oppi denne personen.. Hvis denne personen hadde rukket fram en hånd med f.eks smågodt og spurt om jeg ville ha, så hadde jeg mest sannsynlig takket høflig nei, eller tygget (eller helst ikke tygget engang) denne gummibiten, la den komme i minst mulig kontakt med tungen, og svelge den fortere enn svint. Beklager, jeg er bare slik. Gjelder mye rart. Hvis jeg lar deg ta på meg eller komme borti meg, eller kunne gi meg noe du har tatt på eller laget - og jeg tydelig viser at jeg ikke ha noe imot det, til tross for at jeg er blitt flink til å skjule det, så ta det som et kompliment.

Sliter også litt med skitne kjøkken og restauranter. Jeg sitter meg ikke ned og spiser eller bestiller mat hvor som helst. Skal helst også ha god kritikk fra mattilsynet =)
Jeg er ikke en bakteriefrik eller en fjollete jente. Er nok bare slik.
Og når vi er inne på mat, så kan jeg kort fortalt si det at jeg elsket mat - det meste går ned på høykant. Og ofte i store mengder også.

Det er så mye jeg egentlig kunne ha skrevet, men nå er det blitt så langt at jeg nå sier stopp. Håper det ikke ble alt for tungt lesestoff.

Ingen kommentarer: