mandag 16. august 2010

Snufs.....

Formen er for øyeblikket utrolig dårlig. Det begynte i går. Vondt i halsen og forskjølet. Trodde det var plutselig allergien som gjorde utslag, men den gang ei. Dagen på jobb i dag var et slit. Dere har sikkert vært gjennom det. En skikkelig influensafeeling. Blir så slapp! Alt blir et ork. Tror ikke jeg har gjort annet enn å støtte meg på ting i dag. Kroppen begynner å verke, nesen blir så tett at man begynner på å lure på om man overlever dagen - og dette går meg på nervene! Jeg blir så humørsyk, sutrete. Er det noe jeg ikke tåler, så er det å ha den influensavonden.

Så nå sitter jeg her. Og sutrer. Det er visstnok noe som går, så det er "heldigvis" ikke bare meg. Vurderer å måtte holde meg hjemme i morgen. Blir ikke så populært å smitte folk, spesielt når vi fortsatt er inne i ferieperioden der vi ikke er fulltallig. Og for å være ærlig, så tror jeg ikke at jeg orker det.

Jeg gruer meg til å legge meg. Varmt rom men kan ikke ha vinduet åpent pga allergien... - Og denne tette nesen som nekter deg i å få en god natts søvn.

Men jeg kan komme med et tips. Når jeg er skikkelig tett i systemet, så bruker jeg eg japansk mintolje. Denne drypper jeg litt av i en kopp med varmt vann så det damper, og stikker hodet over og puster inn. Dette er ganske sterke saker, men det hjelper på. Kan også smøres på pannen og ømme muskler og denslags. Denne får man kjøpt på helsekostbutikker (regner jeg hvertfall med) Det blir ikke noe bilde av denne oljen. Dere får bare leite. Tviler på at det er så mange japanske oljer ute å går. Dessuten sier kroppen nei, ellers takk til å dra seg opp av sofaen, ned trappen, ut på kjøkkenet, ta bilde og laste det opp. -...Egentlig hodet også.

Ellers e det mye å tenke på for tiden. Ting i alle retninger. Blir sliten av alt. Kan ikke love ekstreme mengder med blogging tiden framover, men dere kan nå stikke innom for å titte innimellom.

Ingen kommentarer: