lørdag 24. november 2012

Shil - hårpynt av klasse!

Forrige helg satt jeg på julemesse med "Smykker Til Deg".
Som min nærmeste nabo hadde jeg en flott dame med navnet Cecilie som ganske nylig startet opp Shil As.

Hun lager og designer kjempeflotte hårsmykker  i utrolig god kvalitet med ekte varer som ekte silke, ferskvannsperler m.m som hun selv har reist rundt om for å teste og håndplukke - nettopp for å få den god kvaliteten.

Bilde lånt fra Shils facebookside

- Ja, jeg må bare få nevne at hun til og med har hårklemmer som passer til  Bergensbunaden!

Jeg kopierer følgende fra Facebooksiden:

Eksklusiv, håndlaget hårsmykker laget i sølv, ferskvannsperler, silke, tweed og/eller silkebrokade. Norsk design!
 
Er du lei av å pynte deg med plast og polyester, eller bruker du stort sett bare en svart hårstrikk i hestehalen din, fordi du ikke finner noe annet?

Shil designer, produserer og selger hårsmykker til det eksklusive markedet i Norge, og på sikt også til utlandet. Selve pynten er laget for hånd i enten sølv, ferskvannsperler, Swarowskikrystaller, skinn, silke eller silkebrokade. ”Kroppen” (dvs. hå
rklemmen, klypen, fliseklemmen, strikket) er produsert i Korea. Etter å ha vært i Hong Kong, Taipei, Seoul og Tokyo har vi funnet ut at koreanerne er overlegne på kvalitet når det gjelder akkurat disse produktene. Fabrikken vi importerer fra bruker bl.a. ABS plast fremfor dårligere typer plast. Fordelen med ABS plast er at den er både hard og fleksibel, noe som gjør produktet meget holdbart.
 
Anbefaler alle å gå inn på Facebooksiden her.
 
Dette er hårpynt av det dyrere slaget, - men også noe som er verdt å betale litt ekstra for.
 
Jeg kjøpte selv denne nydelige, grå rosen med "krokodilleklype" i skinn.
Denne passer like godt på blazeren som i håret.
 
 
 
 
 
Støtt godt, ordentlig håndverk!

 

Ingen kommentarer: